SADETTIN K

Logo 500x500 trans

De Stichting Trouble Man is in 2010 opgericht om de voorstellingen van Sadettin Kırmızıyüz te produceren. Vanaf theaterseizoen 2020-2021 presenteert Sadettin Kırmızıyüz zijn voorstellingen onder de naam SADETTIN K.

Sadettin Kırmızıyüz is een hedendaagse verteller die – met humor en zelfspot – het maatschappelijke combineert met het persoonlijke. Hij maakte naam met voorstellingen over zijn familie rond thema’s als identiteit, migratie en integratie. Met zijn voorstellingen doorbreekt Sadettin de kaders van onze vastgeroeste denkpatronen.

Sadettin Kırmızıyüz

Sadettin Kırmızıyüz (Zutphen, 1982) studeerde in 2007 als acteur af aan de Toneelacademie Maastricht. Hij was te zien in voorstellingen van o.a. het Nationale Toneel, mightysociety, het Zuidelijk Toneel, Noord Nederlands Toneel, Theater EA en het Onafhankelijke Toneel. Kırmızıyüz is geboren en getogen in Zutphen, maar wordt gefascineerd door het feit dat hij een migrantenkind is.

Zijn ervaringen vormen de basis van een theatraal onderzoek naar grote actuele thema’s rond multiculturaliteit, die spelen in onze samenleving. De eerste vier voorstellingen die hij maakte na zijn afstuderen (Avondland, De vader, de zoon en het heilige feest, What’s Happenin brother en Somedaymyprincewill.com) vormden een reeks over ‘hete hangijzers’ als religie, dubbele identiteit en migratie. Daarna maakte Sadettin een reeks over de Nederlandse samenleving: Hollandse Luchten. Binnen deze reeks maakte hij drie voorstellingen: Jeremia, Pandgenoten en De radicalisering van Sadettin K.

In najaar 2017 maakte hij met Trouble Man de voorstelling Kruistocht, een voorstelling gebaseerd op dat dikke boek van Thea Beckman over die kinderen die heel ver moeten lopen en die ene jongen in die moderne broek, samen met Marjolijn van Heemstra en Jetse Batelaan (Theater Artemis). In voorjaar 2018 volgde Metropolis 1, het eerste deel van vier voorstellingen die Sadettin in vier jaar tijd samen met Het Nationale Theater maakt. In 2019 volgende het tweede deel: Citizen K., die zeer goed werd ontvangen door pers en publiek en geselecteerd door het Nederlands Theater Festival als een van de beste voorstellingen van het seizoen. In seizoen 2019-2020 presenteerde Trouble Man: Lawrence of Arabia i.s.m. Marjolijn van Heemstra en DOPE i.s.m. Het Nationale Theater. De tournee van DOPE werd helaas afgebroken door de maatregelen i.v.m. het Corona virus.

In seizoen 2020-2021 komt Citizen K. terug in de theaters en maakt Sadettin samen met Het Nationale Theater de voorstelling NIEUWS.

Kırmızıyüz is een hedendaagse verteller; vanuit zijn maatschappelijk engagement en grote fascinatie voor geschiedenis en wereldliteratuur ontstaan voorstellingen die meer zijn dan egodocumenten.

Albert van Andel

Albert van Andel studeerde in 2007 af als regisseur aan de Toneelacademie Maastricht.
 Sindsdien werkt hij betaald als regisseur en producent, en onbetaald als vader en bouwer van dingen, van woonboten tot micro-electronica. In het theater werkte hij onder meer voor het Huis van Bourgondië, het Nationale Toneel, Vis à Vis en Theater Bellevue. In 2015 en 2018 maakte hij aan de Technische Universiteiten in respectievelijk Delft en Wageningen de multidisciplinaire grote zaalvoorstelling Getekend, over het universiteitsleven tijdens de Tweede Wereldoorlog. Recent maakte hij de voorstelling Broeders op Festival Boulevard in Den Bosch, aangevuld met de drumrobot-technologie van Antiman die ook op Lowlands te zien was. Tevens produceert hij zijn eigen voorstellingen onder de vleugels van Stichting Motherlode, en is zakelijk leider van stichting Trouble Man.

Dieke van der Spek

Na twee universitaire studies en diverse banen in de marketing vond Dieke van der Spek het tijd om het heft in eigen hand te nemen en als freelancer aan de slag te gaan. Op 24 augustus 2009 heeft zij Ludieke Marketing & Communicatie opgericht. Door haar netwerk in de creatieve sector bestond haar portfolio al snel uit diverse culturele opdrachtgevers. Dieke is sinds 2013 verantwoordelijk voor de marketing & communicatie van Trouble Man.

Naast Trouble Man werkt zij onder meer voor Theater Rotterdam, Het Nationale Theater, Daria Bukvić, Another Kind of Blue en Festival Dag in de Branding.

ANBI-informatie

De Stichting Trouble Man is geregistreerd als culturele ANBI.

RSIN
822676552

Doelstelling en beknopt beleidsplan
Statutair doel: De stichting heeft ten doel: het produceren van theatervoorstellingen van Sadettin Kirmiziyüz. De stichting wil een vaste plek innemen in de basisinfrastructuur van het Nederlandse Theaterlandschap. Aan deze doelstelling wil het de komende jaren gevolg geven door onder meer de voorstellingen Nieuws, Bekeerlingen, Mijn Schuld, 1001 Nacht, De kinderen Kirmiziyüz en Somedaymyprincewil.com/again te produceren. Hierin werkt de stichting samen met onder meer het Nationale Theater, De Toneelmakerij, De Meervaart, Frascati en het Bijlmer Parktheater. De stichting wordt structureel ondersteund door het Fonds Podiumkunsten, en het Amsterdams Fonds voor de Kunst. Overige middelen worden geworven bij private fondsen en komen uit de publieksrecette. De middelen worden aangewend om nieuwe producties en reprises mogelijk te maken, er wordt niet meer vermogen opgebouwd dan noodzakelijk voor de gewone werkzaamheden.

Bestuurssamenstelling
Het bestuur bestaat uit:
MH Lems, voorzitter
MP Kruiff, penningmeester
S Mohammadi, secretaris

Beloningsbeleid
Het bestuur ontvangt geen beloning. De directie wordt gehonoreerd volgens de CAO Toneel en Dans. Het personeel wordt eveneens gehonoreerd volgens de CAO Toneel en Dans. In de toepassing van de CAO en bij overige beslissingen rondom arbeidsvoorwaarden geldt de Fair Practice Code als leidraad. Door de toepassing van de CAO vallen de honoreringen ruim binnen de normen van de WNT.

Balans en staat van baten en lasten

Download hier de balans en staat van baten en lasten 2019

Fondsen en Coproducenten

De voorstellingen van Sadettin Kırmızıyüz en Trouble Man zouden niet mogelijk zijn zonder de financiële, praktische en morele steun van de volgende fondsen en instellingen:

FPK_LOGO-ZWART-S